گشایش دو نمایشگاه نساجی و مداِکس اصفهان با استقبال متخصصان و مردم

گشایش دو نمایشگاه نساجی و مداِکس اصفهان با استقبال متخصصان و مردم

1398/10/4 2419 0

گشایش دو نمایشگاه نساجی و مداِکس اصفهان با استقبال متخصصان و مردم

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مداِکس (مد، لباس و کفش) اصفهان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و استقبال مطلوب متخصصان و مردم در اصفهان گشایش یافت.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مداِکس (مد، لباس و کفش) اصفهان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری و استقبال مطلوب متخصصان و مردم در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، این دو نمایشگاه طی روزهای سوم تا ششم دی‌ماه امسال در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپا خواهد بود که بیش از هشت و ۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ۵۸ شرکت را دور هم جمع کرد تا فضایی را فراهم ‌آورده تا شرکت‌های فعال در حوزه‌های صنایع نساجی شامل ریسندگی، بافندگی، بی‌بافت، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی، تولید مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، خط تولید و تعمیرات و نگهداری این صنعت کالاها و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

برندهایی از استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، تهران، مرکزی و یزد در این دوره از نمایشگاه نساجی حضور یافته‌اند.

درکنار این نمایشگاه، دومین نمایشگاه مداِکس اصفهان برگزار شده که به نمایش توانایی‌های ۶۳ مشارکت‌کننده از جمله طراحان و تولیدکنندگان پارچه و لباس، ماشین‌آلات دوخت و برش، اکسسوری و تزئینات، استودیوهای عکاسی و صنعتی، آموزشگاه‌ها و مراکز آکادمیک و فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازد.

مشارکت‌کنندگانی از استان‌های تهران، اصفهان و گیلان در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین فعالان صنعت مد از ترکیه نیز در نمایشگاه مداِکس اصفهان حضور دارند.

 

نساجی، اقتصاد اصفهان را صنعتی کرد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در آیین افتتاح این دو نمایشگاه با بیان اینکه صنعت نساجی در اصفهان چند دهه با بی مهری مواجه شده است، گفت: نساجی صنعتی است که نه تنها آلودگی ندارد بلکه اشتغال بسیار زیادی برای مردم استان به ارمغان خواهد آورد.

علی یارمحمدیان اظهار کرد: نمایشگاه صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین نمایشگاه های استان با قدمتی ۲۶ ساله است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.

وی ادامه داد: نساجی یکی از صنایعی است که اصفهان را به سمت صنعتی شدن برد، به بیان دیگر اقتصاد اصفهان را صنعتی کرد تا از دیرباز ایرانیان، اصفهان را به عنوان منچستر کشور بشناسند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه نساجی در اصفهان چند دهه با بی مهری مواجه شده است، تاکید کرد: نساجی صنعتی است که نه تنها آلودگی ندارد بلکه اشتغال بسیار زیادی برای مردم استان به ارمغان خواهد آورد.

یارمحمدیان تاکید کرد: نمایشگاه صنعت نساجی و مداکس همانند چهل نمایشگاهی که در سال جاری برپا شده، تحریم ها و چالش های زیادی را پشت سر گذاشته تا بتواند تولیدکنندگان را برای ارائه محصولات خود در نمایشگاه جذب کند.

وی با اشاره به هدف برپایی نمایشگاه صنعت نساجی، گفت: هدف برپایی نمایشگاه، رونق و توسعه صنعت نساجی است که همگان می‌توانند در چهار روز با همراهی ۵۸ شرکت در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع، از این محیط بازدید کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره برگزاری دومین نمایشگاه مداِکس در کنار نمایشگاه صنعت نساجی، گفت: ۶۳ شرکت در فضایی به مساحت ۴۰۰۰ هزار مترمربع حضور دارند تا طرح های خود را در معرض دید بگذارند.

یارمحمدیان با اشاره به اصالت شرکت کنندگان در نمایشگاه، خاطرنشان کرد: استان‌های یزد، مرکزی، آذربایجان، تهران، اصفهان و همچنین کشور ترکیه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مُداکس (هنر، صنعت و مُد) در استان اصفهان حضور دارند.

 

سرانه مصرف پوشاک ایران بالاتر از چین

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: اتفاق خوشایندی در حال وقوع است که واردکنندگان صنعت نساجی تصمیم به صادرات از ایران به دیگر کشورها گرفته‌اند.

حبیب الله شاه‌کرمی اظهار کرد: ۹۲۰۰ واحد صنعتی در اصفهان در حال فعالیت است و ۲۴۰۰ واحد مختص به صنایع نساجی است، همچنین ۶۰۰۰ هزار بافندگی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه نساجی استان اصفهان، ۱۱۷ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده که عدد قابل توجهی است و باید در راستای بالا بردن این عدد تلاش کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان تصریح کرد: ۲۵ درصد اشتغال استان اصفهان به صنعت نساجی اختصاص دارد، همچنین اصفهان ۴۰ درصد از کل صنعت نساجی کشور را در خود جای داده و به واسطه آن به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت میز نساجی کشور در این استان مستقر خواهد شد.

شاه کرمی با اشاره به پنج درخواست انجمن نساجی از وزیر صمت، گفت: انجمن نساجی برای بهبود روند تولید درخواست‌هایی داشت که با چهار درخواست موافقت شد، از جمله این درخواست‌ها اعطای سوبسید به کشاورزان برای کشت پنبه و تخصیص مواد پتروشیمی به صورت عادلانه بین کارخانجات نساجی بود.

وی در خصوص اعطای سوبسید به کشاورزانی که به کشت پنبه می‌پردازند، افزود: پنبه به سبب اینکه یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک در کشور است دولت می تواند با پرداخت سوبسید، درصد تولید پنبه کشور را افزایش دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان اظهار کرد: اتفاق خوشایندی در حال وقوع است که واردکنندگان صنعت نساجی تصمیم به صادر کردن از ایران به دیگر کشورها گرفته‌اند.

شاه کرمی با بیان اینکه طبق آمار سرانه مصرف پوشاک در ایران بالاتر از چین است، گفت: با توجه به این آمار می‌توانیم صادرات قابل توجهی در جهان داشته باشیم.

 

پیش بینی رشد ۲۵ درصدی صنعت پنبه در ایران

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: از کارخانه های صنعت نساجی انتظار داریم اولویت خود را بر خرید پنبه های داخلی بگذارند.

محسن ترحمی اظهار کرد: ۹۰۰ میلیارد دلار سهم تبادلات صنعت نساجی دنیا است که سهم ایران از این میزان بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: شرایط کسب و کار در ایران موجب شده تبادلات مالی صنعت نساجی آن طور که باید و شاید، به پیشرفت نرسد.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت وجود صنعت نساجی در اصفهان، گفت: ۳۰ درصد کل واحدهای نساجی کشور در استان اصفهان مستقر است که این آمار فارغ از واحدهای بافندگی زیرزمینی است.

ترحمی افزود: در حال حاضر صنعت نساجی در تامین مواد اولیه مصنوعی، رشد بسیار چشمگیری داشته است، اما چالش های موجود ناهمواری‌هایی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی جهاد کشاورزی شاهد رشد ۲۵ درصدی صنعت پنبه در کشور خواهیم بود، افزود: برخی از مشکلات نساجی به واسطه این امر حل خواهد شد و به تبع از کارخانه های صنعت نساجی انتظار داریم اولویت خود را بر خرید پنبه های داخلی بگذارند.

معاون مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بیش از ۸۵ درصد از نیازهای عرصه صنعت نساجی را می‌توانیم پاسخگو باشیم و روز به روز نیازمندی به نخ های وارداتی کمتر می‌شود.

ترحمی خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته واردات پوشاک به کشور ممنوع شده است و می خواهیم با عرضه پوشاک باکیفیت داخلی، برند ایران را به جایگاه قابل قبولی برسانیم.

حمیدرضا نیک طبع، دبیر کمیته صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: غرفه ای در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مداکس مبنی بر تقویت طراحی لباس های ایرانی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: نساجی کشور در استان اصفهان قرار دارد و چشم امید تمام تولیدکنندگان کشور به طرح‌هایی است که از این میز بر می خیزد.

 

مدیریت شهری به طراحی لباس‌های ایرانی وارد شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین گفت: در مدیریت شهری بر این هستیم محصولاتی متناسب با جامعه اسلامی تولید کنیم.

مهدی مزروعی اظهار کرد: اهمیت حوزه پوشاک به قدری است که حتی در قرآن از آن یاد شده و قرآن زن و شوهر را لباس یکدیگر می داند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردهای مدیریت شهری پوشش یکی از مواردی است که می‌تواند فضای کسب و کار شهر را با توسعه همراه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری فضای آموزشی نیاز است تا به طراحی لباس‌های ایرانی بپردازد و در مدیریت شهری بر آن هستیم تا محصولاتی متناسب با جامعه اسلامی تولید کنیم.

همچنین فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کنار هم قرار گرفتن دست اندرکاران صنعت نساجی می‌تواند توسعه و رونق تولید را بهبود بخشد، چرا که نساجی و مد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: انسان همواره علاقه‌مند به زیبایی و شیک پوشی است و اگر به تاریخ دیرینه کشور خود نگاه کنیم لباس‌های ایرانیان همواره از تنوع برخوردار بوده و امروز یکی از عواملی که موجب افسردگی در بین مردم شده است رنگ و نوع طراحی لباس ها است که باید با برگزاری نمایشگاه مد و لباس، از فرهنگ غرب زده فاصله بگیریم.


نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر