در نمايشگاه نساجي اصفهان مطرح شد: اعلام آمادگي وزارت صنعت براي ايجاد شهرك پوشاك در اصفهان

در نمايشگاه نساجي اصفهان مطرح شد: اعلام آمادگي وزارت صنعت براي ايجاد شهرك پوشاك در اصفهان

1394/10/25 2652 0

در نمايشگاه نساجي اصفهان مطرح شد: اعلام آمادگي وزارت صنعت براي ايجاد شهرك پوشاك در اصفهان

بر اساس آخرین آمارها 4.8 درصد هززینه خانوار در پوشاک صرف می شود و سهم بازار پوشاک در کشور حدود 11 میلیارد دلار است.

مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پوشاک زنجیره اصلی و نهایی صنعت نساجی است، گفت: بخش پوشاک در صنعت نساجی از بیشترین ارزش افزوده برخوردار است.
به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان أصفهان، گلناز نصراللهی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی (مواد اولیه، ماشین آلات و خدمات وابسته) در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها 4.8 درصد هززینه خانوار در پوشاک صرف می شود و سهم بازار پوشاک در کشور حدود 11 میلیارد دلار است.
وی به موضوع قاچاق پوشاک اشاره کرد و افزود: در حال پیشبرد طرح مبارزه با قاچاق کالاهای نساجی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا هستیم که در سه مرحله عملیاتی خواهد شد. مرحله نخست اولویت دادن به تولید و برداشتن موانع تولید محصولات نساجی، مرحله دوم اقدامات مربوط به کنترل مبادی ورود محصولات قاچاق و مرحله سوم، فعالیت های فرهنگی در این خصوص است.
مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قرار شده است که وزارتخانه کار ایجاد ارتباط بین صنعتگران نساجی و سازمان های امور مالیاتی و واحدهای بانکی اقداماتی را انجام دهد که جلساتی در این خصوص برگزار شده است.
نصراللهی اضافه کرد: تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این موضوع است که بحث بازسازی و نوسازی و توسعه صنعت نساجی با جدیت پیگیری شود. بنابراین تمام صنعتگرانی که در این رابطه آمادگی دارند می توانند طرح های بازسازی و نوسازی خود را تهیه کنند و به وزارتخانه ارایه دهند. وزارتخانه نیز تسهیلات ارزی از محل صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای این موضوع در نظر گرفته است که به صنعتگران و واحدهای صنعتی دارای طرح و برنامه ارائه خواهد کرد.
وی به رقابت پذیری صنعت نساجی اشاره کرد و افزود: برای رقابت پذیری صنعت نساجی اقداماتی انجام گرفته است که از جمله آن می توان به یکسان سازی تعرفه های ورودی و  واردات پارچه از شکل کیلویی به شکل متری اشاره کرد. چنین اقداماتی باعث شده که واردات نخ و پارچه حدود 20 درصد کاهش یابند.
مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پوشاک زنجیره اصلی و نهایی صنعت نساجی است، گفت: بخش پوشاک در صنعت نساجی از بیشترین ارزش افزوده برخوردار است. در بخش پوشاک در حال هدایت واردات به سمت واردات رسمی، اقداماتی انجام گرفته است اما همچنان در قاچاق پوشاک با مشکل مواجه هستیم.
نصراللهی با اشاره به اینکه کلنگ شهرک صنعتی پوشاک در تهران زده شده است، اظهار کرد: آمادگی خود را اعلام می کنیم که در استان اصفهان نیز چنین شهرک صنعتی ایجاد شود. در صورتی صنعت پوشاک، می تواند حرفی برای گفتن و صادرات داشته باشد که حتما پارامترهای پوشاک در اندازه صنعتی در آن موجود باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در سند راهبردی توسعه صنعتی کشور، سند راهبردی نساجی و پوشاک نیز ضمیمه شده است. بر این اساس تعهد شده که صادرات پوشاک از 100 میلیون دلار فعلی به یک میلیارد دلار رسانده  شود. انجام این مهم مستلزم ایجاد واحدهای صنعتی پوشاک با قابلیت رقابت و برندسازی و کاهش هزینه های تولید است.
وی به تشکیل جلسه ای با نمایندگان نساجی استان اصفهان پیش از افتتاح نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این جلسه رایزنی ها و جمع بندی های خوبی صورت گرفت و امیدواریم پس از انتقال این دیدگاه ها بتوانیم تصمیم های خوبی اتخاذ کنیم.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر